تبلیغات
وبلاگ حرفه و فن مدرسه شاهد حکیم - مطالب آذر 1390
تاریخ : جمعه 25 آذر 1390 | 12:57 ب.ظ | نویسنده : mohamadreza samimi
تاریخ : جمعه 25 آذر 1390 | 12:55 ب.ظ | نویسنده : mohamadreza samimi
تاریخ : پنجشنبه 24 آذر 1390 | 10:01 ب.ظ | نویسنده : arman sraj
در ادامه شما را به خواندن این مطلب دعوت میکنیم.


ادامه مطلب
تاریخ : پنجشنبه 24 آذر 1390 | 09:54 ب.ظ | نویسنده : arman sraj

همانگونه که میدانید این وبلاگ برای دانش اموزان و کسانی که علاقه خواندن مقالات جذاب را دارند ساخته شده.در اینجا  برای دانش اموزان تحقیقی جذاب برای واحد 7 حرفه و فن اماده کرده ایم همچنین مطلبی برای کسانی که دنبال مطالب جذاب هستند

ادامه مطلب
تاریخ : پنجشنبه 24 آذر 1390 | 09:42 ب.ظ | نویسنده : arman sraj
 واقعا هدف تلفن های 3G چیست؟ پیدا کردن جواب همانطور که شرکت های تلفن در حال کشف آن هستند کمی مهارت نیاز دارد. تمام اپراتورهای تلفن همراه در بریتانیا اقدام به استفاده از سیستم 3G (شبکه تلفنهای نسل سوم) نموده اند و در سال 2005 آنها نه تنها تلاش خواهند کرد تا مشتریان موجود در سیستم فعلی، را برای خود حفظ نمایند بلکه برای بقا و بردن رقابت از سایر رقبا مشتریان یکدیگر را نیز از هم بربایند و جذب سرویسهای خودشان کنند.در ادامه شما را دعوت میکنیم مطلبی در باره ی این تکلونوژی بخوانید.
ادامه مطلب
تاریخ : پنجشنبه 24 آذر 1390 | 09:31 ب.ظ | نویسنده : arman sraj
در ادامه میتوانید مطلبی درباره ی یک ساختمان عجیب بخوانید
ادامه مطلب

 تبلت پی سی نیست مدتی است که بازار فروش تبلت بسیار داغ شده و این دستگاه به شکلی انقلابی پای خود را به خانه های ما باز کرده است. اما در این بازار شدیدا رقابتی تبلت، دانستن برخی مسائل بسیار مهم است. بسیاری تصور می کنند که تبلت می تواند جایگزینی برای لپ تاپشان باشد. یا عده ای تصور می کنند ویندوز 8 منجی خواهد بود که مرز میان تبلت و PC را می شکند. اما شاید این ها تنها خیالات باشند. حداقل فعلا این طور به نظر می رسد.در ادامه میتوانید بقیه مطلب را بخوانید.


ادامه مطلب
تاریخ : پنجشنبه 24 آذر 1390 | 09:23 ب.ظ | نویسنده : arman sraj

در این مطلب تصاویری از زباترین و عجیب ترین ساختمان ها را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم. برای مشاهده تمامی تصاویر بر روی ادامه مطلب کلیک نمایید.

تصاویری از ساختمان های زیبا و عجیب جهان


ادامه مطلب
تاریخ : پنجشنبه 24 آذر 1390 | 09:19 ب.ظ | نویسنده : arman sraj

به نوشته آدیتی سنتال: انسان به شیوه های مختلف سعی در بهبود شرایط زندگی و خودش دارد. بی دلیل نیست که می گویند کودکان، آینده هستند.
سال ۲۰۱۰ «مارک زاکربرگ» به عنوان جوان ترین سرمایه گذار حال حاضر دنیا به رکوردهای تاریخی پیوست و در مجله ی تایمز به عنوان «شخصیت سال» نام گرفت و همچنین جوانترین شخصی که با کار خودش، به ثروت بیلیونی رسید.


ادامه مطلب
تاریخ : پنجشنبه 24 آذر 1390 | 02:10 ب.ظ | نویسنده : mohamadreza samimi

۳۲ رمز عبور پراستفاده در جهان اعلام شد

به گزارش فارنت به نقل از روزنامه انگلیسی دیلی‌تلگراف شرکت امنیتی Impreva اعلام کرد که تجزیه و تحلیل این شرکت بر روی ۳۲ میلیون رمز عبور که در هک اخیر وب‌سایت RockYou به دست آمده، نشان می‌دهد که ۱۲۳۴۵۶ بیشترین رمزاستفاده شده توسط کاربران اینترنت است.
در دسامبر سال گذشته هکرها با نفوذ به وب‌سایت اینترنتی RockYou و پایگاه داده این وب‌سایت توانستند به تمامی ۳۲ میلیون نام کاربری و رمزعبور این سایت دسترسی پیدا کنند.
شرکت Impreva پس از مطالعه و تجزیه و تحلیل این ۳۲ میلیون مشخصات کاربری به نتایج جالب توجهی دست یافت و لیستی از بیشترین رمز عبور استفاده شده توسط کاربران را تهیه کرد که بدیهی است باید مورد توجه کاربران اینترنتی قرار بگیرد.
آمیچایی شولمن یکی از مدیران این شرکت امنیتی می‌گوید: تمامی افراد باید معنای یک رمز عبور ضعیف در دنیای کنونی را درک کنند که به صورت خودکار از سوی هکرها در دنیای سایبر استفاده می‌شود. رمزهای ضعیفی که باعث می‌شود هکرها با کمترین تلاش ممکن بتوانند در هر ثانیه به یک حساب کاربری و یا در ۱۷ دقیقه به ۱۰۰۰ حساب کاربری نفوذ کنند.
این شرکت ۳۲ رمز عبور پر استفاده را به شرح ذیل...


ادامه مطلب
تاریخ : پنجشنبه 24 آذر 1390 | 02:08 ب.ظ | نویسنده : mohamadreza samimi

تفاوت‌های «لپ‌تاپ» با «نت‌بوك»

 سهم بازار نت‌بوك در بازار رایانه به سرعت در حال افزایش است و این دستگاه‌ اغلب بعنوان جایگزین آینده لپ‌تاپ‌ها دانسته می‌شود، با این همه همچنان برخی از كاربران در مورد اینكه نت‌بوك چیست و چه فرقی با لپ‌تاپ دارد سردرگم هستند. بی‌شك «لپ‌تاپ» و «نت‌بوك» هر دو مزایا و معایبی دارند اما می‌توان از چند نظر تفاوت آن‌ها را مورد ملاحظه قرار داد تا با توجه به كاری كه انجام می‌دهیم دریابیم كدامیك برای ما مناسب‌تر خواهد بود.

اندازه: آنچه در نظر اول در مورد نت‌بوك جلب توجه می‌كند، اندازه آن است. نمایشگر نت‌بوك معمولا از 7تا10 اینچ است اما اندازه لپ‌تاپ‌ها معمولا از 14اینچ آغاز می‌شود. این مسئله موجب می‌شود نت‌بوك‌ها در مقایسه با لپ‌تاپ‌ها بسیار كوچك‌تر و سبك‌تر باشند.

وضوح: بیش‌تر نت‌بوك‌ها در حال حاضر وضوح تصویری 1024در600 را فراهم می‌كنند؛ هر وضوحی پایین‌تر از این میزان به كاربر اجازه نمی‌دهد یك صفحه وب را بطور كامل مشاهده كند و مجبور است ...


ادامه مطلب رو حتما ببینید

ادامه مطلب
تاریخ : پنجشنبه 24 آذر 1390 | 02:04 ب.ظ | نویسنده : mohamadreza samimi
جام جم آنلاین: نشریه نشنال جئوگرافیك در انتشار عكس های متنوع ازسلیقه خاصی برخوردار بوده و از نظر كیفیت و سوژه از جمله بهترین نشریات در انتخاب عكس محسوب می شود.این عكس ها به اندازه ای گویا هستند كه نیاز به توضیح و تفسیر زیادی ندارند. نگاهی به 10 عكس از بهترین های نشنال جئوگرافیك در ماه مارس. 14 فروردین 89 .منبع: نشنال جئوگرافیك. گزارش: بهرام افتخاری.
منظره دیدنی سه آسمانخراش شهر شانگهای چین.
 

ادامه مطلب
تاریخ : پنجشنبه 24 آذر 1390 | 02:01 ب.ظ | نویسنده : mohamadreza samimi

تصاویر جالب از مترو در دیگر کشورهای جهان



مترو شهر استکهلم در سوئد

ادامه مطلب را ببینید





ادامه مطلب
تاریخ : پنجشنبه 24 آذر 1390 | 01:41 ب.ظ | نویسنده : mohamadreza samimi
در این قسمت شما می توانید از واقعیت های جهان مطلع شوید.

ادامه مطلب
تاریخ : چهارشنبه 23 آذر 1390 | 11:07 ب.ظ | نویسنده : arman sraj
دانش موزان عزیز در ادامه شما را دعوت میکنیم از چند اتوموبیل قدرت مند بازدید کنید

ادامه مطلب
تاریخ : چهارشنبه 23 آذر 1390 | 10:45 ب.ظ | نویسنده : arman sraj
دانش اموزان عزیز میتوانید در ادامه مطلب برای واحد 5 حرفه و فن سوم راهنمایی خود از اینجا تحقیقی جالب درباره ی موتور دیزل درآورید.
ادامه مطلب
تاریخ : چهارشنبه 23 آذر 1390 | 10:34 ب.ظ | نویسنده : arman sraj
می خواهیم در این پست درباره ی تبلیغات اینترنتی توضیح دهیم
ادامه مطلب
تاریخ : چهارشنبه 23 آذر 1390 | 06:21 ب.ظ | نویسنده : mohamadreza samimi

جدیدترین و مدرن ترین چشمی سر شیر آب غیر لمسی هوشمند کاهنده مصرف آب الكترونیکی

جدیدترین و مدرن ترین چشمی سر شیر آب غیر لمسی هوشمند کاهنده مصرف آب الكترونیکی

صرفه جویی مصرف آب در حدود 70 درصد بدون احساس محدودیت در مصرف آب به مدت 18 ماه تنها با 4 عدد باطری 1.5 ولتی

جدیدترین و مدرن ترین چشمی سر شیر آب غیر لمسی هوشمند کاهنده مصرف آب الكترونیکی

فواید بهداشتی: افزایش بهداشت و پاکیزگی تا 100 درصد و جلوگیری از انتقال بیماری های واگیردار مانند آنفولانزا و هپاتیت و بیماری های پوستی و قارچی و آلودگی های باکتریایی و انگلی

جدیدترین و مدرن ترین چشمی سر شیر آب غیر لمسی هوشمند کاهنده مصرف آب الكترونیکی

موارد استفاده در اماکن عمومی و خصوصی ذیل:

1- منازل مسکونی (آشپزخانه، حمام و دستشویی)

2- مراکز پزشکی، دندانپزشکی، بیمارستان ها، مطب پزشکان و آزمایشگاه ها 

3- ادارات و سازمان های دولتی

4- دانشگاه ها، آموزشگاه ها و مدارس

5- رستوران ها و هتل ها

6- فرودگاه ها و ترمینال ها

7- مساجد

جدیدترین و مدرن ترین چشمی سر شیر آب غیر لمسی هوشمند کاهنده مصرف آب الكترونیکی

مزایا نسبت به دیگر محصولات مشابه شیرآلات برقی:

1- نصب آسان در کمتر از 3 دقیقه (بسادگی شیر دستشویی منزل و محل کار خود را اتوماتیک نمایید.)

2- قابلیت نصب بر روی تمامی شیرهای موجود در بازار

3- مجهز به فیلتر ورودی آب

4- مجهز به مخلوط کننده آب خروجی با هوا به منظور صرفه جویی و افزایش فشار آب  در مناطقی با فشار آب کم

5- وزن کم و مقاوم، همراه با روکش کروم

6- طراحی زیبا و ظاهر منحصربه فرد

7- حساسیت زیاد و قطع اتوماتیک جریان آب جهت رعایت ایمنی

8- بهترین محافظ در مقابل چکه کردن شیر آب

9- تولید شده از بهترین مواد اولیه به منظور حفظ کیفیت و دوام و زیبایی

10- دارای ثبت اختراع و پرفروشترین محصول همزمان در فروشگاه های زنجیره ای  مخصوص خانه های هوشمند در کشورهای کانادا، ژاپن، تایوان، امریکا و اتحادیه اروپا

11- دارای تائیدیه کیفیت با بالاترین استانداردها از برترین موسسات بین المللی استاندارد

12- صرفه جویی در هزینه ها با قیمت استثنایی معادل 15 درصد شیرهای اتوماتیک موجود

13- قابلیت کارکرد بیش از چهارصد هزار مرتبه باز و بسته شدن

14- یکسال گارانتی و خدمات پس از فروش

15- تنها نمایندگی فعال از کشور تایوان در ایران

جدیدترین و مدرن ترین چشمی سر شیر آب غیر لمسی هوشمند کاهنده مصرف آب الكترونیکی

تاریخ : چهارشنبه 23 آذر 1390 | 06:11 ب.ظ | نویسنده : mohamadreza samimi

اره‏مویی

اره مویی

دانش پژوهان عزیز، یکی از قطعه های پرکاربرد که در بسیاری از پروژه ها مورد استفاده قرار می گیرد اره مویی است که در زیر توضیحاتی در مورد آن ارائه می شود.

اره‏مویی یکی از انواع اره ‏های دستی می ‏باشد که دقت برش بسیار بالایی دارد. به دلیل نازکی تیغه اره‏مویی ( که پهنای آن در حد میلی ‏متر می‏باشد) می‏تواند برش‏های پیچیده و پرپیچ و خم را به سادگی انجام دهد
ادامه مطلب
تاریخ : چهارشنبه 23 آذر 1390 | 02:14 ب.ظ | نویسنده : arman sraj
ما در زندگی خود شاید بارها از کلمه ی ترمز ABS استفاده کرده باشیم ام تا حالا فکر کرده اید چگونه کار میکند؟
در ادامه مطلب می توانید درباره ی این ترمز بخوانید

ادامه مطلب
تاریخ : سه شنبه 22 آذر 1390 | 10:28 ب.ظ | نویسنده : mohamadreza samimi

 

کیسه های هوا در خودروها
کیسه های هوا در خودروها


عکس شماره 1

یکی از تازه ترین دستاوردهای صنایع خودروسازی که در جهت افزیش ایمنی سرنشینان طراحی و تولید شده، کیسه هوا است. هنگام برخورد شدید خودرو، کیسه هوا که در قسمت جلوی کابین خودرو تعبیه شده اند به سرعت از گاز پر شده و از برخورد سرنشینان به شیشه و قسمت جلویی اتاقک جلوگیری می کنند. بر اساس مجله Scientific American ایده اولیه استفاده از بالش سریع بادشونده برای ممانعت از جراحات تصادفات قبل از آن که در دهه ۱۹۸۰ توسط وزارت راه آمریکا برای استفاده در خودروها اجباری شود دارای یک پیشینه طولانی است. اولین اختراع وسیله باد شونده برای تصادفات برای هواپیماها در طی جنگ جهانی دوم ثبت شده است. تلاشهای اولیه برای استفاده از کیسه هوا برای خودروها با موانع قیمت بالا و مشکلات فنی مرتبط با ذخیره و آزاد سازی گاز فشرده مواجه شد. پژوهشگران در جستجوی پاسخگویی به سوالات زیر بودند: ▪ آیا درون خودرو فضای کافی برای مخزن گاز وجود دارد؟ ▪آیا می شود گاز را برای مدت زمان عمر خودرو در آن به صورت ذخیره شده نگه داشت؟ ▪ آیا کیسه هوا را می توان به سرعت و با اطمینان در شرایط مختلف آب و هوایی منبسط نمود بدون آنکه صدای انفجار گوشخراشی ایجاد شود؟ نیاز به یک مجموعه واکنشهای شیمیایی وجود داشت که نیتروژن ایجاد کند و کیسه را باد کند. باد کننده های پیشران جامد (Solid- Propellant Inflators) در دهه ۱۹۷۰ به کمک این ایده آمدند. گر چه از نظر تاریخی کیسه های هوا در ابتدا برای استفاده توسط سرنشینان بدون کمربند ایمنی طراحی شده بود ولی در همان روزهای اولیه شروع ایده کیسه هوا برای خودروها، کارشناسان هشدار داده بودند که این وسیله جدید باید به صورت پشتیبان و همراه با کمربند ایمنی استفاده شود. کمربندهای ایمنی بازهم کاملا ضروری هستند چرا که کیسه های هوا فقط در تصادفات روبرویی که با سرعت بیش از ۱۰ مایل بر ساعت ( ۱۶ کیلومتر بر ساعت) رخ دهد عمل می کنند. در مورد برخوردها و تصادفات جانبی، تصادفات از عقب و برخوردهای ثانویه فقط کمر بندهای ایمنی می توانند کمک کنند( گرچه امروزه کیسه های جانبی هوا نیز در حال متداول شدن هستند). با وجود پیشرفت فن آوری، کیسه های هوا فقط وقتی موثر هستند که همراه با یک کمربند شانه و ران استفاده شوند. کمربند ایمنی سرنشین را در موقعیت خود نگه می دارد، در حالی که کیسه هوا یک مانع نرم برای توقف اعضای بدن او را فراهم می آورد. کیسه های هوا جراحات منجر به مرگ را در مورد رانندگان ۱۱ درصد و در مورد سرنشینان بزرگسال۱۳ درصد کاهش می دهد. حفاظت ایجاد شده توسط کیسه هوا به علاوه کمربند ایمنی قابل مقایسه با هیچ نوع حفاظت دیگری نیست. مطالعات نشان می دهند که در یک برخورد، سرنشینانی که توسط کمربند ایمنی و کیسه هوا محافظت می شوند ۵۰ درصد کمتر از سرنشینان مهار نشده دچار آسیبهای مرگبار و جراحات جدی خواهند شد. وقتی سرعت اتومبیل از 40 کیلومتر در ساعت بیشتر باشد کمربند ایمنی به تنهایی کافی نیست تحقیقات پس از حوادث رانندگی نشان داده است که در 68 درصد موارد کیسه هوا سطح خوبی از امنیت را تامین می کند بر اساس بررسی های به عمل امده پیش بینی می شود که اگر خودروها در سرتاسر جهان به کیسه هوا مجهز شوند تعداد مقتولان حوداث رانندگی در هر سال بیش از 50000 نفر کاهش می یابد.تاکنون آمار نشان داده که کیسه‌های هوا ریسک مرگ را در تصادفات روبرو حدود ۳۰ درصد کاهش داده است. استفاده از کیسه‌های هوای نصب شده در سقف جدیدتر است ، اگرچه آنها به گستردگی کیسه‌های هوای نصب شده در فرمان و داشبورد مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. اخیرا کیسه های هوا برای راکبین موتور سیکلت و عابران پیاده هم در حال طراحی و آزمایش است.


عکس شماره 2


نحوه عملکرد سیستم:

وقتی خودرویی با سرعت حدود 35 کیلومتر در ساعت با سر تصادف کند رویدادهای زیر به ترتیب رخ می دهند :
1- پیش از برخورد راننده در وضعیت عادی نشسته است
2- در حدود 15 میلی ثانیه پس از برخورد خودرو به شدت شتاب منفی پیدا می کند و کیسه هوا در استانه راه اندازی قرار می گیرد
3- مشتعل ساز سوخت موجود در باد کننده را مشتعل می کند
4- پس از حدود 3 میلی ثانیه کیسه هوا باز می شود در این لحظه با مچاله شدن بخشهای از جلو خودرو راننده به جلو پرتاب شده و کمربند ایمنی بسته به نوع ان قفل یا سفت شده است
5- در حدود 40 میلی ثانیه پس از برخورد کیسه هوا کاملا باد شده است و حرکت راننده را جذب می کند
6- در حدود 105 تا 150 میلی ثانیه پس از برخورد راننده به عقب بر می گردد و با کیسه هوا از سوراخهای جانبی ان خالی می شود تا راننده دید پیدا کند
کیسه هوای سرنشین نیز به همین ترتیب کار میکند کیسه هوا را به صورتهای مختلف نصب می کنندو متداولتر از همه نصب همه اجزا در وسط فلکه فرمان است به هر حال اساس کار تفاوتی نمی کند

اجزای اصلی سیستم کیسه هوا:

روشی که امروزه برای ساخت کیسه هوا متداولتر است مجتمع کردن اجزای لازم به صورت یک واحداست بدین ترتیب مقدار سیمکشی و اتصالات کاهش و اعتماد پذیری سیستم افزایش می یابد نوعی سیستم پایش را نیز باید در کیسه هوا تعبیه کرد زیرا این کیسه را نمی توان امتحان کرد و اصولا فقط یک بار کار می کند
3- سیستم Inflation : سیستم فعال کردن کیسه هوا می باشد که در آن آزید سدیم( Sodium Azide (3NaNبا نیترات پتاسیم (3KNO) واکنش انجام می دهد و گاز نیتروژن مورد نیاز برای باد کردن کیسه تولید می شود. واکنش شیمیایی:تولید گاز در ین سیستم به علت انجام سریع یک واکنش شیمیایی است. حسگرهایی در قسمت جلوی خودرو تعبیه شده اند که در هنگام برخورد شدید، فعال شده باعث منفجر شدن یک کلاهک انفجاری کوچک میشود . این انفجار انرژی مورد نیاز برای آغار واکنش را در مخلوطی که مولد گاز نام دارد و فرآورده ای گازی تولید می کند، فراهم می آورد. باد شدن فوری کیسه هوا هنگام برخورد شدید خودرو ناشی از انجام یک واکنش سریع شیمایی است که گاز نیتروژن تولید می کند(N2). این گاز از واکنش تجزیه ی زیر فراهم می شود:

(2NaN3(S) =====> 2Na(s) + 3N2(g

با ین حال این واکنش به تنهایی نمی تواند باعث پر شدن ناگهانی کیسه ها شود . به علاه سدیم فلزی تولید شده، ماده ی فعال (واکنش پذیر) و خطرناک است، برای حل این مشکل از واکنش بسیار سریع جابجایی Fe2o3 با سدیم فلزی استفاده میشود:

(6NaO (S) + 2CO2(g) + H2O (g) ======> 2NaHCO3(s

حجم گاز مورد نیاز برای پر کردن کیسه ی هوا با حجم مشخص، به چگالی گاز وابسته است که آن هم به دما بستگی دارد . بری محاسبه مقدار مورد نیاز گاز تولیدی، طراحان کیسه ها باید استوکیومتری واکنش ها و تغییرات انرژی آنها را ( که باعث تغییر دما و بنابرین تغییر چگالی گازها میشود ) به خوبی بشناسند. اجزای مدار کیسه هوا: اجزای اصلی سیستم کیسه هوا عبارت اند از : 1- کیسه هوای راننده و سرنشین 2- چراغ هشدار دهنده 3- کلیدهای صندلی سرنشین 4- باد کننده اتشی 5- مشتعل ساز 6-حسگرهای ضربه 7- واحد کنترل الکتریکی


عکس شماره 3

کیسه هوا از پارچه نایلونی ساخته شده است و از داخل استر دارد پیش از ان که کیسه هوا باد شود تا شده است و زیر درپوش مناسبی قرار دارد این پوشش با خطوط گسست خاصی طراحی شده است در اطراف کیسه هوا سوراخهای تعبیه شده است که پس از عمل کردن کیسه به سرعت باد ان را خالی می کنند حجم کیسه هوای راننده در حدود 60 لیتر و حجم کیسه هوای سرنشین در حدود160لیتر است مدار پایش این سیستم یک چراغ هشدار دهنده دارد این چراغ راننده را از خرابی سیستم مطلع می کند و بخش مهمی از مدار پایش است بعضی از سازندگان برای افزایش اعتماد پذیری سیستم هشدار دهنده از دو چراغ استفاده می کنند با استفاده از کلید که در طرف سرنشین (طرف شاگرد) قرار دارد می توان از عمل کردن کیسه هوای این صندلی وقتی سرنشین ندارد جلوگیری کرد باد کننده اتشی و مشتعل ساز را می توان با هم بررسی کرد باد کننده کیسه هوای راننده در وسط فلکه فرمان تعبیه شده است این باد کننده حاوی تعدادی قرص سوخت است که در یک محفظه احتراق قرار دارند مشتعل ساز از خازنهای پر تشکیل می شود که جرقه ای برای اشتعال سوخت ایجاد می کند قرصهای سوخت به سرعت می سوزند و مقدار معینی گاز نیتروژن با فشار معین تولید می کنند این گاز از فیلتری می گذرد و وارد کیسه هوا می شود و ان را باد می کند وقتی کیسه باد شد از زیر پوشش خود بیرون میزند پس از اماده شدن کیسه هوا مقدار کمی هیدرو کسید سدیم در آن و در فضای داخل خودرو وجود خواهد داشت در هنگام باز کردن سیستم کار کرده و تمیز کردن اتاق خودرو باید از تجهیزات ایمنی شخصی استفاده کردحسگر برخورد به صورتهای مختلف مکانیکی یا الکترونیکی ساخته می شود سیستم مکانیکی به وسیله فنری کار می کند که غلتکی را در جای خود نگه داشته است وقتی ضربه شدید تر از حد معین به خودرو وارد شود بر نیروی فنر غلبه می کند و غلتک ازاد می شود وقتی غلتک ازاد شد حرکت می کند و یک میکرو سوئیچ را کار اندازی می کند این کلید در حالت عادی باز است و مقاومتی به صورت موازی با ان بسته شده که امکان پایش سیستم را فراهم می کند می توان از دو کلید مشابه استفاده کرد تا کیسه هوا فقط هنگامی عمل کند که ضربه ناشی از برخورد از روبرو به اندازه کافی شدید باشد یاداوری می شود که در صورت چپ کردن خودرو کیسه هوا عمل نخواهد کرد نوع دیگر حسگر برخورد را می توان شتاب سنج تلقی کرد البته این نوع شتاب سنج شتاب منفی را اندازه گیری می کند دو نوع شتاب سنج وجود دارد یکی براساس کرنش سنج و دیگری مبتنی بر بلور پیزو الکتریکی (شبیه حسگر کوبش موتور) تغییر شدید سرعت خودرو سبب حرکت جرم لرزه ای می شود و در نتیجه حسگر خروجی تولید می کند خروجی حسگر بلوری به صورت بار الکتریکی و خروجی حسگر کرنش سنجی به صورت تغییر مقاومت است مدارهای الکتریکی مناسب می توانند این حسگرها را بپایند و می توان انها چنان برنامه ریزی کرد که وقتی سیگنال به استانه معینی رسید بیشتر واکنش نشان دهند مزیت روش اخیر اینست که نیازی به طراحی حسگرهای مختلف برای خودروهای مختلف نیست زیرا تفاوت بین سیستمها مختلف مورد استفاده در خودروهای مختلف را می توان با استفاده از نرم افزار ایجاد کرد اخرین جز این سیستم واحد کنترل الکترونیکی یا واحد کنترل عیب یاب است وقتی از حسگرهای مکانیکی استفاده می شود از لحاظ نظری اصلا به واحد کنترل الکترونیکی نیازی نیست می توان برای به کار انداختن کیسه هوا در هنگام عمل کردن کلید حسگر از یک مدار ساده استفاده کرد اما مسئله پایش سیستم یا بخش عیب یاب واحد کنترل الکترونیکی است که اهمیت خاصی دارد در صورتی که عیبی در هر بخش از مدار اشکار سازی شود چراغ هشدار دهنده به کار خواهد افتاد حافظه واحد کنترل الکترونیکی گنجایش تا پنج عیب یا بیشتر را دارد این حافظه را می توان بازیابی کرد و ان را به صورت رمزهای چشمک زن و غیره خواند امتحان کردن این سیستم به روش قدیمی و با استفاده از چندین (مولتی متر) و سیم یکسره کن توصیه نمی شود زیرا این کار ممکن است سبب عمل کردن کیسه هوا شود ایمنی:
پس از مدت کمی دریافته شد که نیروی یک کیسه هوا می تواند به کسانی که بسیار به آن نزدیک قرار گیرند آسیب بزند چرا که یک عامل ایجاد خطر در مورد کیسه های هوا امکان برخورد آنها با صورت یا گردن است. پژوهشگران دریافته اند که ناحیه خطر برای کیسه هوای راننده در محدوده ۲ تا ۳ اینچی ( ۵ تا ۸ سانتیمتری) محل باد شدن قرار دارد. بنابراین قرار گرفتن در فاصله ۱۰ اینچی (۲۵ سانتیمتری) از کیسه هوای راننده یک حاشیه ایمنی مناسب را ایجاد می کند. این فاصله از مرکز فرمان تا قفسه سینه اندازه گیری می شود. اگر راننده در فاصله کمتری از این فاصله قرار می گیرد، باید فاصله خود را به یکی از طرق زیر بیشتر کند: ▪با عقب بردن صندلی تا جای ممکن به صورتی که پاها به راحتی به پدالها برسند. ▪ با مایل نمودن پشتی صندلی به عقب. گرچه طراحی خودروها با یکدیگر متفاوت است ولی اغلب رانندگان می توانند حتی در جلوترین حالت صندلی با مایل کردن اندک پشتی به عقب به فاصله ۱۰ اینچی دست یابند. اگر مایل کردن پشتی صندلی مانع از داشتن دید مناسب از جاده می شود، می توان با بالا بردن صندلی ( در خودروهایی که دارای این نوع تنظیم هستند) یا قرار دادن یک بالش سفت غیر لغزنده آن را اصلاح نمود. ▪ با مایل کردن فرمان ( در مورد خودروهایی که این تنظیم را دارند) به صورتی که کیسه هوا به جای سر و گردن به سمت قفسه سینه باز شود. کیسه هوا در مورد کودکانی که در هنگام ترمز ناگهانی کمربند ایمنی نبسته باشند یا بسیار نزدیک به کیسه هوا نشسته باشند یا به سمت داشبورد پرتاب شوند می‌تواند موجب آسیب جدی و حتی مرگ شود. کارشناسان معتقدند که رعایت نکات ایمنی زیر ضروری است: ▪ کودکان زیر ۱۲ سال باید در صندلی عقب نشسته و برای آنها از کمربند ایمنی مناسب سن آنها استفاده شود. ▪نوزادان (زیر یک سال و با وزن کمتر از ۹ کیلوگرم) که در صندلیهای مخصوص رو به عقب می نشینند هرگز نباید در صندلی جلو یک خودرو قرار گیرند. ▪اگر لازم شد که یک نوزاد زیر یک سال باید در صندلی جلو یک خودرو دارای کیسه هوای جانبی بنشیند باید او را در یک صندلی مخصوص بچه دارای کمربند رو به جلو قرار داد و صندلی باید در دورترین فاصله نسبت به داشبورد قرار گیرد


تاریخ : سه شنبه 22 آذر 1390 | 10:18 ب.ظ | نویسنده : arman sraj
 تا به حالا از نمایشگاه های مجازی بازید کرده اید؟ در این مطلب میتوانید از نمایشگاه گلچین شده ی  کاریکاتورهای ما بازدید کنید
ادامه مطلب

تعداد کل صفحات : 2 :: 1 2